čtvrtek 10. října 2013

Co se dělo v září

Sedmého října dopoledne jsem měla přistát na ruzyňské letiště a touto dobou si užívat kakao a český chléb s máslem a rajčetem ze zahrádky. Věci se ovšem pohnuly nečekaným směrem a já zůstávám o tři týdny déle. Září bylo pracovní a nejen to...co všechno jsme stihli?
Založit zápisník komentářů z ulice...setkání s koníkem je příjemné, setkání s Habešanem někdy více než zábavné, prozatím vede komentář "do you need a boyfriend?"
Navštívili jsme ohňový svátek Meskel, který oslavuje znovunalezení Ježíšova kříže císařovnou Helenou...to bylo tak, že se rozdělal oheň, jehož kouř se stočil a dopadl na místo kříže, který byl několik stovek let neznámo kde a protože zájem o jeho držení byl velký, rozdělil se na čtyři díly a jeden z dílů doputoval do Etiopie. Na počest jeho nalezení se v každé vesnici a městě vztyčuje obrovská hranice, kde skupina kněží a tanečníků v barevných krojích zpívá a tančí.
Prošli jsme se etiopskou krajinou mezi kaktusy

 guávovníky
a kávovníky
 
Dokončili jsme projekt a úspěšně ho odprezentovali před představiteli města


 
Navrhli pár jednoduchých úprav veřejného prostoru

Rozloučili jsme se s kolegy

..i s Fornusi, která se o nás po tři měsíce starala jako o vlastní děti, vařila čaj a kávu, občas vyprala, umyla boty, naučila se pár slov anglicky od nás, my amharsky od ní a pobrečela si, když jsme odjížděli

A rozloučila jsem i s Mali a Markusem, kteří už jsou doma v Německu a ve Francii.

Strávili jsme poslední společný večer v Addis,

kde jsem po třídenní proceduře úspěšně prodloužila víza,
odměnila se Veronica burgrem za trpělivost
 
A šťastně se vrátila domů do Bahir Daru, kde strávím příští dva týdny prací na nové turistické mapě města.


... na viděnou při volbách;)

1 komentář:

  1. Ahoj Veruní!
    Přišel pohled!Moc moc děkujeme. Samozřejmě tě tu sledujeme a musím říct, že jsem tak nějak klidnější, než posledně:-) Asi už jsem si taky "zvykla", že takhle cestuješ a že se postaráš..My máme neskutečně bláznivé období. Nic nestíháme všechno je v poklusu, jsem zvědavá, jestli se to vůbec někdy uklidní. Každopádně až dorazíš domů, musíme se zase vidět! Těšíme se na fotky a vyprávění! M+I+L

    OdpovědětVymazat